Pedig hazudtak. A magyar nézőket azonban úgy tűnik, ilyen apróság nem tántorítja el. Egy hónapja derült ki a Tv2 Napló című műsorának egyik tudósításáról, hogy egy megrendezett, virtuális kukoricalopást próbáltak eladni valós, helyszíni riportként. Majd amikor borult a bili, akkor Barczai Gabriella "riporternő" a mezőörre próbálta kenni az egészet.

"Barczai Gabi nekem azt mondta, hogy tenne fel nekem vagy három-négy kérdést, és arra úgy kellene válaszolnom, hogy neki és nekem is jó legyen. Konkrétan nem mondta meg, mit mondjak, csak arra kért, hogy a mondanivalómból az tűnjön ki, mintha én vezettem volna félre a tévéseket, nem pedig ők rendezték volna meg a jelenetet. (…) A második riportban direkt kitértem arra, hogy a riport nem a cigányságra irányult, azonban ezt a részt nem vágták be” (idézet a mezőőr rendőrségi vallomásából) 

Ezután szemlesütve kivágták a csatornától a riporternőt, s ezzel láthatóan le is vonták a konzekvenciát, felsőbb körből senkit nem sodort magával a Kukorica Gate. (Anno az RTL-nél Frei Tamás a kamubérgyilkosos riportjával legalább a programigazgatót is magával rántotta.)

Kitartanak a nézők

De mit szóltak ehhez a nézők? Naívan azt gondolhattuk volna, hogy ezután elfordultak a műsortól. Gyanítható ugyanis, hogy nem ez volt az első alkalom, hogy kreatívan fogták fel a riportkészítést a csatornánál. A magyar nézőket azonban úgy tűnik ez nem érdekli.

A Naplót idén nyáron az időjárástól és a témáktól függően 900 ezer - 1,2 millió ember követte figyelemmel. A múlt vasárnapi adást 1,14 millióan nézték. Megnézve a tavalyi adatokat hasonló 1-1,3 milliós nézettséget láthatunk ebben az időszakban, a két évvel ezelőtti adatokhoz képest pedig még némi növekedést is.

Jól van ez így?